Mitt liv, Mina handlingar

Alla inlägg den 24 maj 2015

Av Braulia Gonzalez - 24 maj 2015 11:08

Det är ju aldrig roligt att gilla någon som inte gillar tillbaka.
Men det är inte alltid lätt att veta när en kille gillar en.
Han kanske säger en sak men visar en annan?
Aso jag personligen har bara varit "kär" 1 gång i mitt liv och den kärleken var ju väääldigt upp och ner.
Men vi har aldrig riktigt haft problem med oklarhet känner jag.


AVUNDSJUKA
Avundsjuka kan var gulligt men tror det är jobbigt när det går överstyr. Att man till exempel inte ska hålla polisförhör varje gång hen ska träffa andra. Och känner man att man inte kan lita på sin partner då följer man med.
Bättre att du följer med hen och gör saker än att du sitter hemma och håller tummarna på att han inte ska hålla på med någon annan.
Och ibland är det faktist bra att låta hen gå och träffa andra. För skulle inte heller vilja att någon som gillar mig typ begränsar mig.
Killar & tjejer behöver också space liksom.


NÄR KÄRLEKEN EJ BESVARAS
Hur man gör när ens kärlek inte är besvarad är olika.
Jag själv har aldrig fått nåt obesvarat...vi har nog bara känt olika saker i stunden.
Vet inte riktigt hur jag ska säga...antingen är man stark och väntar på en man verkligen förtjänar. Eller så står man ju fast vid samma partner.
Tycker själv att det är rätt avtändande att gilla någon som inte gillar mig tillbaka så skulle nog slutat gilla den personen. Även fast det inte är så lätt försök.
Sen är det väldigt bra att prata med personen, prata, prata,prata oooch prata. Ni kommer iingenstans om ni inte pratar om er känslor. Snacka lur, träffas, ta en fika, luncha, vad som helst men se till att ha kommunikationen aktiv.


HUR MAN KOMMER ÖVER NÅGON
Veeet att det är det svåraste som finns! Veeet att man nästa bara vill skjuta sig i huvet.
Men det går försök det går.
Tänk såhär "Jag är mycket bättre än hen och jag är stark nog att vänta på vad jag förtjänar"
Gör roliga saker, gör saker du tycker om. Träffa kompisar som får dig att skratta och bara glömma allt för en sekund. Men då vet jag att kvällarna blir värst. Då kan man tänka såhär...vems fel är det att jag mår som jag mår...det är såklart hen's fel.
Om han/hon verkligen hade brytt sig
om mig...hade jag mått såhär nu? Svar; nej.
Försök att hitta exaakt alla anledningar till att lämna.
Sen kan man också lära känna andra peronet, träffa andra. De kanske får dig att tänka till, och det kanske till och med blir något med en av dom.

Försök bara att göra det bästa av det dåliga liksom. Vet att det är svårt men allt dehär måste man göra för att gå vidare i livet!
XOXO B

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, jag är en tjej på 13 år. Jag jobbar som modell och går i skolan, i min blogg kommer du att få läsa om allt mellan himmel och jord. Ni kommer helt enkelt få följa med på min resa som jag kallar "livet"!
Folk älskar och folk hatar men ingen slutar läs

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards