Mitt liv, Mina handlingar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2015

Ätstörningar!

Av Braulia Gonzalez - 12 maj 2015 07:21

Godmorgon, tänkte prata lite allvar med er idag!
När man skaffar en blogg finns det ju en sida man valt att visa i bloggen och en annan sida man är i verkligheten.

Och aa jag tror inte riktigt ni har fått en chans att se den lite dåliga sidan av mig, blir nästan lite ledsen när folk skriver "fanmail/kik" om hur perfekt jag är när de egentligen inte ens sätt 75% av mig...så aa tänkte berätta lite om en grej jag gärna håller för mig själv och en grej som jah inte tror så många av er vet om...
Jag lider av ätstörningar, det kommer och går...ibland är jag som värst då jag till och med svimmar och har mig och ibland vet man att sjukdomen och tankarna bara finns där liksom.
Jag tror det började innan sommaren 2014, då jag hade den här synen på hur kvinnans kropp ska se ut...jag behövde gymma och träna, samtidigt banta, samtidigt vara desperat på att då både bröst och röv
Till en början är det ju kul att kunna vara igång och efter 1-2 månader ser man ju resultat, fast efter ett tag tror jag faktist att man glömmer varför man faktist började, man tappar såklart kontrollen och intalar sig själv att nä jag är nog rätt fet fortfarande.

Jag gick omkring där som ett jävla benrangel utan att ens veta om det själv...tänker ju fortfarande väldigt mycket på min vikt osv men får ju hjälp av både läkare och mamma för att det inte ska gå överstyr. Och aa nu har jag ju fått diagnoserad anorexia...aso jag tror inte ens man fattar vad man håller på med. Tills man verkligen sitter där i sjukhusbänken och har dedär jävla pappret med din längd/viktkurva som bara sjunkit...
Så tips till er tjejer ni vill inte se it som på bilden nedanför...ät tills ni spricker!

XOXO BG

 
 
Tilda

Tilda

12 maj 2015 08:07

Super bra skrivet Braulia och jätte skönt att du vågar komma ut med det! Jag vill bara säga att jag stöttar dig enormt i detta och du kan alltid höra av dig till mig. Men.. Bilden längst ner kan vara sjukt triggande för både dig själv och andra då det först börjar som ett behov av att träna och tighta till kroppen men sen som du själv sa- går det över styr och en intalar sig själv att en är fet. Då tränar en inte för att må bra och bygga muskler längre, då tränar en för att bli smal. Därför kan bilden du just använde trigga någon vid den punkten och tänka precis så "jag vill ju bli smal så vad gör väl det om jag får en ätstörning". Du vet, alla med anorexia nervosa har vart i den punkten att man vägrar lyssna och tar all respons som negativ och använder thinspo som motiv till att bli smalare. Även för dig sen- när du väl gått upp några kilo och inte ser ut så där längre kommer din ångest vara grov på grund av att du har bilder från din sjuka tid. Du kommer jämföra dig med bilderna och vilja gå tillbaka... Tro mig när jag säger detta för jag vet, jag har precis vart där! Alla anorektiker har vart där! Jag vill endast att du och alla andra tjejer som läser din blogg inte ska må dåligt över att se det här inlägget du du egentligen bara vill motivera, inspirera och hjälpa antar jag. jag hoppas du förstår och jag finns på kik, instagram, bloggen eller mail om du vill prata! Massa styrke kramar till dig tjejen! Du klarar det här!❤️

http://Tildamaria.devote.se

Braulia Gonzalez

12 maj 2015 09:15

Åh Loveu! Så jävla bra skrivet! Det värmer!!????????????????????????????????????????????????(massa hjärtan)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Braulia Gonzalez - 24 maj 2015 11:08


Det är ju aldrig roligt att gilla någon som inte gillar tillbaka. Men det är inte alltid lätt att veta när en kille gillar en.Han kanske säger en sak men visar en annan?Aso jag personligen har bara varit "kär" 1 gång i mitt liv och den kärleken var j...

Av Braulia Gonzalez - 23 maj 2015 18:02

Hejsaan! Anledningen till att jag inte bloggat är för att jag varit väldigt sur... Har hört och fått lite hat om att jag ljuger om att jag har anorexia nervosa för att då mer bloggläsare. Jag säger såhär, jag känner att mitt liv är så pass spänn...

Av Braulia Gonzalez - 30 april 2015 09:17


Hey guuyys! Valborg idag dåå, vad häändzz? Själv ska jah sova hos Winti och vi ska ner till Enskede fältet och fira Valborg där, några kompisar kommer nog förmodligen redan vara på plats när vi är där så aa. Det ska bli Cozyette! Är ju då ledig ...

Av Braulia Gonzalez - 28 april 2015 23:33


Hej allihopa! Känns som att jag ber on ursäkt och gör samma jävla thing om och om och om igen! Har verkligen varit lite lost...har inte riktigt kunna finna mig själv och har fortfarande inte funnit mig själv! Varför jag är så sur är på folks betee...

Presentation


Hej, jag är en tjej på 13 år. Jag jobbar som modell och går i skolan, i min blogg kommer du att få läsa om allt mellan himmel och jord. Ni kommer helt enkelt få följa med på min resa som jag kallar "livet"!
Folk älskar och folk hatar men ingen slutar läs

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards